Find det rette flyttefirma til din flytning –få de bedste tilbud fra dygtige flyttemænd
- Tommy
- Opdateret april 1, 2023
- Artiklen kan indeholde reklame
Når du står overfor en flytning, er der oceaner af tråde at holde styr på og mange ting du skal huske, for slet ikke at tale om alt der skal pakkes ned, for at blive flyttet fra A til B så det hele igen kan pakkes ud, flytninger er aldrig nemme.
En metode der kan gøre alle disse opgaver langt lettere, er at hyre professionelle flyttemænd til at hjælpe dig med din flytning, du kan nemlig let hyre dygtige flyttemænd til alle de dele af flytningen du ikke selv vil stå med.
Det vil sige, du kan ikke alene finde flyttemænd der klare selve flytningen for dig, du kan hos mange flyttefirmaer også få leveret flyttekasser eller få hjælp til nedpakning mm. det er muligt at få en flytning der er tilpasset dine behov, nogle flyttefirmaer tilbyder ovenikøbet at klare slutrengøringen for dig, hvilket helt sikkert kan kaldes et højt serviceniveau.
Hvad koster en flyttemand i timen
Hvad koster en flytning? flyttefirma priser kan være meget forskellige, både fordi flyttefirma priser er forskellige i sig selv, men også fordi der er forskellige priser alt efter hvilken landsdel du bor i, alle priser afhænger også af hvor mange flyttemænd firmaet bruger på en flytning.
Det der afgør prisen kan blandt andet være:
- Hvor meget du skal have flyttet.
- Er det en let flytning eller en tung flytning?
- Hvor mange trapper der er i flytningen – en 4 sals flytning koster ofte mere end en stueetages flytning.
- Hvor mange km du skal flytte.
- Er det en flytning indenfor Danmarks grænser eller flytter du til udlandet.
- Hvor langt man skal gå fra flyttebil til bolig.
- Hvor mange flyttemænd der er brug for.
- Om der er behov for nedpakning.
- Om du selv hjælper til under flytningen.
Selvom flyttefirma priser kan være meget forskellige, har vi dog fundet frem til nogle gode priseksempler, på timepriser for flyttemænd i almindelig arbejdstid. </br>
- 1 enkelt flyttemand med en stor flyttebil koster ofte mellem 800 – 900 kr. pr time. </br>
- 2 flyttemænd med en stor flyttebil koster ofte mellem 1300 – 1500 kr. pr time.</br>
- 3 flyttemænd med en stor flyttebil koster ofte mellem 1850 – 2000 kr. pr time.
Det er oftest kun de store flytninger med mange møbler og flyttekasser der kræver tre flyttemænd, dog kan flere flyttemænd til tider være en fordel, da flytningen så sker en hel del hurtigere.
Eventuelle tillæg til flyttefirma priser for en flytning
De fleste flyttefirmaer har specifikke tillæg til flyttemændenes timepriser, det kan være følgende:
- Opstartspris, inkl. til og frakørsels tillæg der afhænger af hvor langt flyttefirmaet skal køre i løbet af flytningen, ofte starter denne timepris ved 900 kr.
- Er der tunge genstande, typisk er det større møbler og genstande der vejer mere en 80 kg. Som f.eks. flygler, klaverer, pengeskabe mm. er der et tillæg for hver tunge genstand der ofte ligger omkring 500 – 600 kr.
- Der kan også være et tillæg på en timepris for flytninger der ligger udenfor almindelig arbejdstid, dette tillæg ligger ofte omkring 350 kr. pr time.
- Der er også tillæg på prisen hvis du har brug for at købe flytteemballage som flyttekasser, indpakningspapir mm af dit flyttefirma, prisen er oftest pr genstand.
- Der vil selvfølgelig også være særtillæg på prisen hvis du ønsker hjælp med selve nedpakningen.
Timepris eller fast pris
Hos de fleste flyttefirmaer er det både muligt at vælge flytning til fast timepris eller til en fast pris, hvilke af de to muligheder der er bedst, er svært at sige.
Hvis du ved hvor mange timer din flytning vil tage kan det være en fordel med en fast timepris, men er du i tvivl om hvor længe flytningen tager kan det ofte være en god ide´ med et fast tilbud på hele flytningen, så behøves du ikke at være bekymret for at prisen overgår al forventning.
Er du meget i tvivl kan du altid prøve at undersøge tilbuddene på timepriser og faste priser, og sammenligne dine flyttetilbud.
Forbered dig godt på din flytning
- Det er altid en fordel at være i god tid når du skal flytte, vil du være f.eks. være sikker på at kunne få et flyttefirma til den valgte dag, er det en god ide´ at være ude i god tid med at hyre et godt flyttefirma til din flytning.
- Sorter alle dine ejendele inden du pakker, der er jo ikke grund til at pakke ting ned i flyttekasser som du alligevel ikke ønsker at beholde.
- Gennemgå et rum ad gangen, så du ikke selv farer vild i din flytning … det kan nemt ske at man mister overblikket midt i det hele.
- Pak det du ønsker at have med ned i flyttekasser, alt skal være pakket og klar når din flyttemand står ved døren.
- Sørg for at skrøbelige genstande er pakket så de ikke let går i stykker, det kan gøres ved at pakke det ind i papir og lægge lidt blødt tøj mellem hver genstand.
- Sørg for at alle vigtige papirer og genstande er pakket forsvarligt ned så du hele tiden ved hvor de er, evt. hav vigtige papirer og nøgler i en taske du selv bærer.
- Husk at flyttekasser ikke må veje for meget, har du f.eks. en stor reol med bøger er det vigtigt at sprede bøgerne ud i mange flyttekasser, ellers vil vægten være for stor.
- Pak det der hurtigst er brug for i en separat flyttekasse, der er let at genkende, det kan blandt andet være ting som toiletartikler, sengetøj, ting til morgenkaffen.
- Husk at gennemgå loftet, skuret, kælderen og alle de andre steder du kan have ting opbevaret, her er det også en god ide´ at få sorteret tingene grundigt, og pakke i flyttekasser hen ad vejen.
- Bestil evt. tid til afmontering af hvidevarer m.fl.
- Husk at melde flytning til folkeregisteret, det skal senest gøres 5 dage efter du er flyttet, det er nemt at gøre på borger.dk
- Når flytningen endelig er overstået, er der garanteret stadig ting der skal ordnes i din gamle bolig som f.eks. rengøring, afrimning af fryseren mm, rengøring af ovn og køleskab mm.
Ting der er en fordel at være opmærksom på når du skal vælge flyttefirma
Sørg for at indhente tilbud fra flere flyttefirmaer, flyttefirma priser kan som sagt være meget forskellige, og ved at være lidt grundig i indhentning af tilbud på både privatflytning og erhvervsflytning, kan der være muligheder for besparelser på flytte regningen.
Spørg altid dit valgte flyttefirma om et fuldt overblik over de gebyrer og tillægsydelser der kan være på din flytning, og sørg for at få den samlede pris på din flytning.
Undersøg flyttefirmaet inden du vælger, læs anmeldelser på Google, Trustpilot, evt. deres facebookside, m.fl. der kan være mange vigtige informationer at hente fra tidligere kunder der fortæller om deres kundetilfredshed, der kan guide dig til hvilket flyttefirma der er det bedste valg.
Vær opmærksom på hvor flyttefirmaet har adresse, i forhold til hvor du bor nu og hvor du flytter hen, det kan blive en del dyrere i kørselsomkostninger hvis du hyrer et flyttefirma der har adresse på Fyn og du selv skal flytte mellem to adresser i Nordjylland, medmindre de er i nærheden på en anden opgave.
Vælg et flyttefirma der har tegnet en flytteforsikring, så du og dine ting er godt sikret selvom der skulle ske skade på dine ejendele, selv de mest forsigtige flyttemænd kan være uheldige.
Det er også en god ide´ at have aftalen med flyttefirmaet på skrift så der ikke kan opstå tvivl om den ydelse du har købt af dit flyttefirma.
Få de bedste tilbud på flytning
Der er flere metoder til indhentning af tilbud, der er den udgave hvor du selv henvender dig til de forskellige flyttefirmaer for at indhente deres flyttefirma priser, det er lettere tidskrævende og når man står midt i en flytning, er tiden ikke det der er mest af.
Derfor er der også den gode hurtige metode hvor du ved at benytte dig af det gratis tilbud fra den bedste samarbejdspartner, Servicebyen de har gode erfaringer og muligheder indenfor tilbudshentning.
Gennem servicebyens gratis tilbud om tilbudshentning får du let indhentet uforpligtende flyttetilbud fra flere forskellige flyttefirmaer der kan løse din flytteopgave den dag du ønsker det.
Det er både nemt, gratis og uforpligtende, men ofte vil tilbuddene være med de skarpe priser, da servicebyen sender din flyttefirma forespørgsel ud til flere flyttefirmaer, der ved de er flere om at sende tilbud til dig.
På den måde vil du i langt de fleste tilfælde have muligheden for både at spare penge og tid, og vi ved jo at det er guld værd både at spare penge og tid når alt indbo skal flyttes.
Opgavebeskrivelse
Når du indhenter tilbud på flytningen, er det altid en stor fordel at beskrive flytteopgaven så nøjagtigt som muligt, nogle af de ting der er en fordel at have med i opgavebeskrivelsen, kan være:
- Størrelsen på din nuværende bolig.
- Er der loft, kælder, skur eller lignende hvor du også har opbevaret dine ting?
- Hvad har du af møbler?
- Hvilke tunge genstande har du? Tunge genstande kan være vaskemaskine, tørretumbler, køleskab, ekstra tunge møbler mm.
- Hvor mange flyttekasser skal du have flyttet?
- Hvor flytter du fra?
- Hvor flytter du til?
- Hvilke etager flytter du fra og til? Der kan være forskel på prisen hvis du flytter fra et hus, en lejlighed i stueetagen eller fra en lejlighed på 7 sal.
- Er der evt. en elevator?
- Skal du have en flyttemand til at stå for nedpakning?
- Er du selv med til at flytte tingene?
- Er det muligt at parkere flyttebilen lige udenfor boligen?
- Hvilken dag og hvilket tidspunkt skal flytningen foregå?
- Er det et helt fast tidspunkt eller er dagen eller tidspunktet fleksibel?
- Husk at skriv begge de to adresser med i opgavebeskrivelsen, da et flyttefirma også har brug for at regne kørslen med i tilbuddet.
- Noter også dine kontaktinformationer så det er let at komme i kontakt med dig i forhold til tilbuddene.